- Merve AKSOY

Yumurta açık ara en besleyici, en tok tutucu ve anne sütünden sonra en kaliteli protein kaynağı. Esansiyel aminoasitlerden, kolinden, vitamin ve minerallerden zengin.

1 büyük boy haşlanmış yumurta;

77 kalori olup, 6 gram protein ve 1,5 gramı doymuş yağ olmak üzere toplam 5 gram yağ içermektedir.

Günlük A vitamini gereksiniminin %6’sını,

Folat gereksiniminin %5’ini,

B12 gereksiniminin %9’unu,

Fosfor gereksiniminin %9’unu,

Selenyum gereksiniminin %22’sini karşılar. Ayrıca B6, D, E, K vitaminleri, kalsiyum ve çinko minerallerini de yapısında bulundurur.

Yapılan son çalışmalar yumurtadaki kolesterolün gözümüzü korkutmaması gerektiğini gösteriyor. Total kolesterolü ve kötü kolesterol olarak bilinen LDL kolesterol düzeyini besinlerdeki kolesterol değil; doymuş yağ miktarı etkiliyor. Ayrıca yumurta protein ve sağlıklı yağ içeriğiyle uzun süre tok tutma özelliğine sahip. Yumurtanızı 7-8 dakika kadar pişirmeniz yeterli olacaktır. Yumurtayı kısa süre pişirmek bakteriyel risk açısından önerilmemekte. Uzun süre pişirdiğimizde ise yumurta sarısının dış kısmında demir sülfür halkası dediğimiz yeşil bir halka oluşmakta; bu durumda yumurtadaki demirden yararlanamadığımızı bilmekte fayda var. Özellikle kaslarımız, sinir sistemimiz, göz sağlığımız için yumurtaya beslenmemizde mutlaka yer vermeliyiz.

Sağlıklı günler…

2017-06-08T18:11:53+00:00