- Merve AKSOY

Sadece kahvaltının değil; gün içinde yediğimiz her besinin mutlulukla ilgisi var. Peki bizi hangi besin neden mutlu eder?

Tam tahıllar: B vitaminlerinin en iyi kaynaklarından biri olan tam tahılları beslenmenizde mutlaka bulundurun. B vitaminlerinden yoksun bir diyet mutsuz hissetmenize ve duygu değişimlerine yol açabiliyor.

Muz: Muz yüksek oranda triptofan içerir. Triptofan ise seratonin dediğimiz mutluluk hormonu sentezini uyarır ve kendinizi mutlu hissetmenizi sağlar. Kahvaltıda veya ara öğünlerinizde muz tüketebilirsiniz; tabi ki miktarına dikkat ederek.

Hindi eti: Diyetinizde hindi etine yer verin, triptofan içeriği sayesinde yine sizi mutlu edecek.

Bitter çikolata: Çikolata sevmemizin bir nedeni var. Yapılan bir çalışmaya göre sağlıklı bireylerde kakao tüketimi memnuniyeti artırıyor ve duygu durumunu pozitif etkiliyor. Eğer kendinizi kötü hissediyorsanız ara öğününüzde 20 gram en az %70 kakaolu bitter çikolata tüketmeyi deneyin.

Yağlı tohumlar: Ceviz, badem gibi yağlı tohumlar alfa linolenik asit yönünden zengindir. Düşük alfa linolenik asit seviyesi dopamin seviyesini de düşürür; bu nedenle depresyonla ilişkilidir. Diyetinize cevizi ve diğer yağlı tohumları ekleyin. Ara öğünlerinizde veya salatalarınızda kullanabilirsiniz.

Bir de ipucu; doğru protein kaynağını seçin. Proteinden zengin besinlerde bulunan tirozin aminoasiti, dopamin sentezine katılıyor. Dopamin ise beynimizin ‘’iyi hissetme’’ kimyasalı. Haftada 2 gün balık tüketmek, öğünlerinizde yumurta ve kurubaklagillere yer vermek hem vücudunuz hem mutluluğunuz için önemli.

Sağlıklı ve mutlu günler…

2017-06-08T18:09:36+00:00